keskiviikko 30. maaliskuuta 2011

Minä olen Mytty

Moi mä olen Mytty. Mä olen jo viisi kuukautta vanha. Olen iso poika jo. Painan kahdeksan kiloa ja olen 65 senttiä pitkä. Äiti sanoo että minua on jo vähän raskasta kannella. Mutta kun mä en viihdy lattialla, haluaisin nähdä paremmin mitä kotona tapahtuu. Ja sitterissäkin on aika tylsää istua. Että kanna sä äiti vaan...

Mä olen oppinut kääntymään tosi hyvin selältä mahalle ja toisinpäin. Ryömimistä pitää vielä vähän treenata. Äiti kyllä kovasti kannustaa ja laittaa mun eteen leluja niin että mä en ihan yltä niihin. Se vähän ärsyttää mua. Silloin mä kiljun harmista. Muutenkin mä tykkään harjoitella kovia ja korkeita ääniä. Äiti sanoi että mä kuulostan ihan pieneltä ponilta kun mä hihkun iiiii-hiiiii. Mitähän se sillä tarkoittaa?




Mä olen huomannut että mulla on sellaset hienot varpaat. Yks päivä mä nappasin niistä kiinni. Ihan ne ei vielä yltä suuhun mutta kyll mä niitä pian maistan. Muutenkin musta on kiva maistella kaikkea. Ja varsinkin soseita on kiva syödä. Nyt äiti kyllä antaa vaan muutamaa ruokaa kun mulla on kuulemma ihottumaa. Me käytiin sellasen kivan setän luona. Kuulemma joku allergialääkäri. Se tutki mun ihoa ja antoi äitille ohjeita ruokailusta. Ja nyt äiti ei sitten anna mulle kun muutamaa ruokaa.

Mä olen oppinut nukkumaankin jo aika hienosti. Nukun iltakahdeksasta aamuseitsemään vain kahdella syötöllä. Äiti sanoo sitä hyväksi jutuksi, kun nyt äitikin saa levätä enemmän. Ja sitten se taas jaksaa kanniskella mua ja leikkiä mun kanssa. Nyt mä tykkään leikkiä sellasta rättileikkiä. Mä vedän sideharson naaman päälle ja odotan että joku vetää sen sitten pois. Siellä rätin alla on tosi jännää.

Nyt äiti sanoo että on ruoka-aika. Hyvä, olikin jo vähän nälkä. Moikka vaan, nähdään taas myöhemmin.

Mytty

8 kommenttia:

  1. Voi,miten suloinen pikkumies ja tosi kiva kirjoitus=D Meillä on neiti jo 7-vee,mutta juttu sai hymyn huulille,sen verran "tuoreessa" muistissa kuitenkin tuon ikäisen touhut!
    Keväistä keskiviikkoa!

    VastaaPoista
  2. Kiitos Kirsi. Keväistä keskiviikkoa sinnekin.

    VastaaPoista
  3. mytty on aivan äärimmäisen suloinen ja voin hyvin kuvitella kuinka hän näin mietiskelee äitin puuhia ihmetellessä :)

    VastaaPoista
  4. Kiitos. Mustakin hän aina näyttää niin mietteliäältä. Silmät pyöreinä ihmettelee maailmaa... :)

    VastaaPoista
  5. Ihana pikkuinen!
    Blogissani on sinulle haaste :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...