maanantai 28. tammikuuta 2013

Pinterest


Mä en ole kauan käyttänyt Pinterestiä. Suoraan sanottuna en ole aiemmin oikein ymmärtänyt koko ideaa. Enkä ole jaksanut tutkia miten sitä käytetään. Mutta nyt olen jostain syystä eksynyt sinne monesti katselemaan kauniita kuvia ja etsimään inspistä milloin mihinkin. Ja pakkohan sitä sitten oli luoda oma tili, johon niitä löytyneitä ideoita pystyi varastoimaan. Omia, itseotettuja kuvia en ole sinne vielä lisännyt. Olen vain "pinnaillut" muiden kuvia omiin "boardeihini". Siis apua, pinterest-slangia :) Mutta mitä se pinnailu nyt sitten on? Kiinnittelen kuvia omiin muistitauluihini, kai.



Oletteko te käyttäneet Pinterestiä? Mihin kaikkeen ja millä tavalla hyödynnätte sitä?


Noiden omien kuvien lisäämistä olen pohtinut. Missään nimessä en laittaisi esim. Mytyn kuvia tai oikeastaan kuvia kodistammekaan Pinterestiin. Ne kun olisivat sitten kaikkien vapaasti levitettävissä. Mutta omista askarteluista tai ompeluista voisin toki kuvia sinne lisätä. Eipä tuo paljon haittaisi vaikka sellaiset kuvat päätyisi mihin tahansa. Mitä mieltä sinä olet Pinterestistä? Tai lähinnä miten suhtaudut siihen että kuviasi laitettaisiin Pinterestiin? Tiedän että joidenkin blogien kuvia on pinnailtu Pinterestiin ilman lupaa ja vastoin bloggaajan toiveita. Haittaisiko sinua? Itsehän olen kirjoittanut blogiini toiveen, ettei kukaan kopioisi kuvia ilman lupaani. Ja itse olen myös kunnioittanut muiden toiveita. Sitten taas joissakin blogeissa on suoraan "PinIt"-kuvake jolloin kuvien jako on tehty todella helpoksi... Hmmm, hankala asia.

Jos haluat käydä kurkkaamassa, mitä kaikkea olen pinnaillut klikkaa tästä.

3 kommenttia:

  1. Itse olen aika koukussa pinnailuun tai ainakin mitä tulee lastenhuoneen sisustamiseen. Niitä kuvia tulee napsittua omiin boardeihin vaikka kuinka paljon. =) Seuraan nyt myös sinua =) Itselläni Pinteresti on omalla nimellä, joten ei ole tullut laitettua blogiin omaa Pinterestiä. Kivaa puuhaa se on. Mulla on myös omia blogin kuvia siellä ja muutamia on lähtenyt jakoonkin. Ei vielä ainakaan tunnu pahalta, kun kerta ovat blogissakin nähtävillä. Ja olen valinnut sinne enemmänkin idea pohjaisia kuvia.

    VastaaPoista
  2. Ja sulle on muuten haaste mun blogissa =)

    VastaaPoista
  3. No se on justiinsa koukuttavaa :) Nyt mäkin käyn melkein päivittäin selailemassa kuvia ja etsimässä ideoita. Vaikken aiemmin yhtään ymmärtänyt koko juttua.

    Niin siis sepä se. Onhan mullakin kuvat täällä blogissa kaikkien katseltavana. Mutta ehkä mä ajattelen että täällä on kuitenkin rajoitetumpi ja pienempi joukko niitä katsomassa. Mun blogissa käy päivittäin ehkä 50-100 vierailijaa joista suurin osa varmaan kunnioittaa kieltoa levittää toisen ottamia kuvia? Kun taas Pinterestiin jaetut kuvat ovat sitten Pinterestin "omaisuutta" ja vapaasti käytettävissä. Ja toisaalta taas, mitä ihmeen väliä sillä nyt olisi jos vaikka meidän olohuoneen kuvia lähtisi leviämään Pinterestissä? Ei niin mitään. Kyllähän mäkin punnitsen jo siinä vaiheessa kun kuvia blogiin laitan, että ovatko kuvat sellaisia ettei niiden leviäminen haittaisi pätkääkään. Että ympäriämpäri, en osaa sanoa :)

    Mäkin aloin seuraamaan jo sua! sullahan olikin jo vaikka mitä kivaa sun tauluissa.

    Kiitos haasteesta. Käyn napaamassa sen mukaani pian!

    Kommentoikaahan muutkin ja kertokaa suhteestanne Pinterestiin!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...